Hamburg – Duitsland

Dinsdag ben ik, samen met vrienden, voor 1 dagje in Hamburg geweest. S’ochtens kwamen we toe in Hamburg en de volgende ochtend vlogen we alweer terug naar Brussel. Ik denk dat dit één van mijn goedkoopste en kortste vliegreizen was in heel mijn leven! We betaalden namelijk maar €7 voor de vliegreis,  heen en terug, met Ryanair. Zij bieden vaak spotgoedkope vluchten aan. Dit was dus de ideale gelegenheid om Hamburg voor een dagje te bezoeken.

Eénmaal aangekomen namen we de metro naar het centrum, in ongeveer 20 minuten stonden we in het centrum.

Wat onmiddellijk opviel waren de vele winkels, dure, goedkope, grote, kleine, … Alle soorten winkels zijn er te vinden.

S’middags aten we bij luca celli, een Italiaans restaurant, te vinden in de Europa passage.  De zelfgemaakte pizza’s, appeltaart en Home Made Ice Tea waren top voor het middageten. De Ice Tea werd vers gemaakt van watermeloen en komkommer. Het was niet echt mijn ding, maar wel heel verfrissend.

Na het middag eten bezochten we de Speicherstadt, een reeks eilandjes in de rivierbedding van de Elbe met allemaal pakhuizen gebouwd tussen 1883 en 1927. Zeker de moeite om mooie architectuur te spotten!

Als tussendoortje hebben we bij balzaccoffee een lekkere Luikse wafel (€1,50) gegeten. Balzaccoffee is ook te vinden in de Europa passage.

S’avonds hebben we gegeten bij Ahoi by Steffen Henssler , een bekende Duitse televisie kok. Het is een restaurant, niet ver van het Centraal Station. Hier heb ik de typische duitse curryworst gegeten met frietjes! De curryworst was zeer pikant,  maar wel lekker, ook de frietjes waren heel lekker.

FullSizeRender-1 3

Na het avondeten, namen we de metro, terug naar de luchthaven. We hebben daar dan de nacht doorgebracht want onze terugvlucht was al om 06:40. De nacht doorbrengen op een luchthaven is niet echt aan te raden haha. Wie dit overweegt breng dan zeker een kussentje en een dekentje mee! 🙂

Conclusie: Hamburg bezoek je zeker niet alleen om te winkelen, maar zeker ook voor de mooie architectuur.